سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتومبیل

دوج وایپر dodge viper srt10 2010

    نظر

دوج ویپر اس ار تی 10

این روز ها در محافل خودرویی صحبت از یک قوچ وحشی و افسارگریخته است که مرزها را زیر پا گداشته .

موتورش آنچنان غرش می کند که گویی هر لحظه می خواهد از جا کنده شود و به پرواز در آید .

به نظر شما چه ماشینی لایق این همه تعریف است .

فقط (Dodge viper srt10 2010) .

طراحی بدنه :

در نمای روبه رو شاید اولین آیتمی که چشم ها را به خود خیره می کند کاپوت عضلانی آن است که با یک ورودی بزرگ هوا برای خنک کردن موتور عظیم آن و همچنین خوروجی های کوچک در اطراف زینت داده شده . در جلوترین قسمت ، جلوپنجره آشنا دوج در جای خود نسب شده است و دو چراغ مه شکن در دو طرف آن وکمی داخل سپر جلو قرار گرفته . چراغ های جلو همان چراغ های نسل قبلی است و از سه دایره کنار هم تشکیل شده اند . شاید عیبی که به طراحی دوج وارد باشد طرح های تکراری و تقریباً قدیمی آن است که فقط با آپشن های اضافه شده نظیر کاپوت جلو و اسپویلر یک پارچه عقب از نسل های قبلی متمایز شده و همچنین دو خط سیاه که از پاین ترین قسمت سپر عقب تا انتها جلو پنجره امتداد یافته و نشان زیبای Viper است که آن را از راه دور متمایز از بقیه خودرو ها می کند .

در نمای جانبی خودرو یک خروجی هوا برای تخلیه هوایی که باعث خنک شدن دیسک های ترمز جلو به کارمی رود تعبیه شده و و همچنین یک فرو رفتگی که از گلگیر عقب کم کم شروع به گود شدن می کند تا در نهایت خود به همان خروجی هوا برسد که وظیفه هدایت نیروی باد در اطراف خودرو را با کمترین اغتشاش بر عهده دارد . دیگر قسمت جزاب نمای جانبی خروجی هوای اگزوز است که به این قسمت انتقال داده شده و عبهت خاصی به srt10 داده . در پشت خودور نیز با همان طرح تکراری نسل های قبل رو به رو می شویم که با توجه به تکراری بودن اما با تغییرات کوچک همچنان زیباست .

موتور :

اصلی ترین و هیجان انگیز ترین قسمت dodge viper srt10 موتور نیرومند و غرنده آن است .

v10..........8.6liter...........600hp.........760nm

 

هر کدام ار این ویژگیها هر کدام به تنهایی می تواند خودرویی را سربلند کنند . حالا همه آنها در یک خودرو جمع شده. امیدوارم صحت تعریفات اول مطلب برای شما آشکار شد باشد . موتور 10 سیلندرخورجینی آن با حجم باور نکردنی 8.6 لیتر توانایی تولید 600 اسب بخار و 760 نیوتن متر گشتاور را به راحتی دارد . این مقادیر کافیست تا شتاب اولیه 0-96 کیلومتر دوج وایپر را به کمتر از 4 ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت 323 کیلومتر در ساعت را تنها در 14 ثانیه برای آن به کاری ساده مبدل کند .

چنین خودرو وحشی  احتیاج به ترمز هایی فوق العاده دارد تا این قوچ وحشی را از حرکت باز دارد . سیستم ترمز فوق العاده این خودرو که دست پرورده شرکت معتبر برمبو است با رتور های 14 اینچی و با دیسکهای 44.40 خنک شونده با دو پیستون مخالف در جلو و 42.38 در عقب این امکان را به وایپر می دهد تا در مسافتی معادل 100 فوت (تقریباً31 متر ) از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به حالت سکون برسد .

یکی از آمارهای قابل توجه ارائه شده توسط کمپانی رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت و سپس توقف کامل طی زمان 11 ثانیه است که نشان دهنده قابلیت های فوق العاده حیرت انگیز موتور و سیستم ترمز است .